¿Quieres que te enviemos los artículos por correo? cast / cat / Más

15 de Septiembre 2012

Descarregar

Fem un programa monogràfic sobre la manifestació independentista de l’11 de setembre, divisant escenaris independentistes, analitzant les reaccions i pensant quines passes s’han de seguir tant per a aconseguir la independència com per a evitar-la

Recordeu que ens podeu enviar notícies per a que les comentem en programes següents a través de correu electrònic, amb enllaços (sense adjunts, de moment) a noticias@damelavoz.es

4 comentarios

  1. entropico
    Domingo, 16 de Septiembre de 2012 a las 21:15 | #1

    Es podrien dir moltes coses (no se perque a aquestes hores no hi ha 100 comentaris ;o) ), pero jo de moment en dire només una, només un problema tecnic (el politic és encara més fort)

    Esteu eludint tota l’estona el problema de que Catalunya és una nació insolvent, quebrada, sense cap capacitat economica. Portem uns 30 anys esfonsant Catalunya en la millor tradició espanyola, i tenim un gran elefant (com està ara de moda dir) a l’habitació que es diu “laCaixa”.

    Si Catalunya es pogues independitzar (que no pot per motius politics), es menjaria tota la merda de laCaixa, entre d’altres merdes.

    El problema politic: primer, necessitem democracia a Espanya. Deprés ja es pot començar a pensar en independencia. Perque sense democracia representativa els independentistes no tenen representació.

  2. Lunes, 17 de Septiembre de 2012 a las 23:54 | #2

    Els dos problemes no són incompatibles.

    Per això el Crespo, jo, i d’altres, defensem que el millor que li pot passar a la democràcia espanyola és la independència de Catalunya, una reforma constitucional, y la reconstrucció de l’Estat.

  3. Solidamente
    Sábado, 22 de Septiembre de 2012 a las 16:39 | #3

    Hola, después de oirme los dos podcasts (he tenido una semanita fuera de casa algo complicada) y sin haberme leído los comentarios, quiero decir, que, quizá sesgado por aquello de ser español no catalán echo en falta algo básico.

    Si es lícito que haya derecho a la autodeterminación de los pueblos (a mí me parece muy correcto que así sea, dentro de unos límites de plazos que impliquen cierta seguridad jurídica)… ¿por qué no ha habido ni una mención a regular la autodeterminación en todo el Estado? Quizá mi dominio del catalán o mi poca memoria me ha jugado una mala pasada.

    ¿Soy yo o se da por sentado que tiene derecho a la independencia Cataluña y nadie más? ¿Por qué no preguntarnos qué forma y qué no forma parte de cada territorio? ¿Nos valen las fronteras provinciales decididas hace siglos?

    Creo que hay que poner normas para hacer procesos de independencia o anexión ordenados, porque negar la posibilidad de estas cosas no me parece realista.

    Muchas gracias por el programa (los programas si lo preferís) aunque hayan sido casi monográficos.

  4. Sábado, 22 de Septiembre de 2012 a las 17:04 | #4

    @Solidamente
    Faltaría más, el derecho a la autodeterminación es universal. Catalunya, Euskadi, Galicia, Navarra, Andalucía… sólo hace falta una consciencia de territorio entre los ciudadanos.

    Las fronteras decididas hace siglos ya no sirven, como ha quedado presente. Nada es para siempre, no pasa nada por cambiarlas.

  1. Sin trackbacks aún.
Comentarios cerrados.